You are currently viewing שימוע לפני פיטורים – מה צריך לעשות ?
ייצוג בשימוע

שימוע לפני פיטורים – מה צריך לעשות ?

כל עובד שקיבל זימון לשימוע לפני פיטורים יכול להיות מיוצג בשימוע על ידי עורך דין מטעמו. קיבלת זימון להליך שימוע לפני פיטורים ? זה הזמן לנשום עמוק, להבין מהו הליך השימוע ומה הזכויות שלך.

רוצה להבין מה אפשר לעשות ? טלפון 09-9699960 הודעה במייל או פניה בטופס צור קשר

אם אתם לא בטוחים מה לעשות ? אתם יכולים לפנות למשרד עורכי דין מתמחה בדיני עבודה על מנת לקבל ייעוץ מיידי מעורך דין דיני עבודה. התייעצות עם עורך דין דיני עבודה מיד עם קבלת מכתב זימון להליך שימוע לפני פיטורים יכולה לסייע לכם להבין את מצבכם המשפטי ואיזה טיעונים העלות בשימוע. לשימוע כדאי להתכונן היטב ולהבין מה הטענות שיכול להעלות המעסיק.

ניתן להיות מיוצגים במהלך השימוע על ידי עורך דין. 

שימוע לפני פיטורים הוא שלב אותו חייב כל מעסיק לבצע בטרם הוא מחליט על פיטורים של עובד. השימוע חייב להיעשות על ידי המעסיק תוך רצון אמיתי וכנה להקשיב לטיעוני המועמד לפיטורים ולשקול אותם בטרם הוא מקבל החלטה אם לפטר או להמשיך את ההעסקה. 

משרדנו מייצג עובדים בהליכי שימוע על מנת להבטיח כי הם מתקיימים כדין וכן בתביעות לבית הדין לעבודה בטענת הליך פיטורים לא תקין.

פסיקות בתי הדין לעבודה קבעו כי לא ניתן לפטר עובד או לפגוע בזכותו לעבודה ללא קיום שימוע. פיטורים ללא הליך שימוע תקין, עשויים להוות עילה להגשת תביעה על ידי המפוטר לבית הדין לעבודה בדרישה לביטול הפיטורים או בדרישה לפיצוי כספי בגין הליך פיטורים לא תקין. 

במכתב הזימון לקראת שימוע על המעסיק צריך לציין את מועד השימוע. המועד לשימוע צריך להיות זמן סביר אחרי מסירת הזימון, אולם לא פחות מ-48 שעות ממועד מסירת הזימון.

במקביל לקבלת הזימון לשימוע לפני פיטורים על המעסיק למסור לעובד את כל המידע הרלוונטי בעניין הטענות שצפויות לעלות במהלך השימוע. השימוע יכול לעסוק רק בטענות שמוזכרות במכתב הזימון לשימוע. טענות שאינן מופיעות במכתב זימון לשימוע לא יכולות לעלות בזמן השימוע עצמו.  

בשימוע יכול להשתתף עורך דין דיני עבודה מטעמו של העובד. הצגת טיעונים בשימוע עשויה לשנות את עמדתו של המעסיק ולהשאיר את העובד במקום עבודתו. את השימוע עצמו צריך המעסיק לערוך בלב פתוח ונפש חפצה לטיעונים אותם מעלה המועמד לפיטורים. זמן סביר לאחר השימוע המעסיק צריך להחליט על המשך העסקה או על פיטורים של העובד. 

לאי התייצבות לשימוע או למשלוח למעסיק של התייחסות כתובה לטענות העולות במכתב הזימון לשימוע יש משמעויות. מומלץ להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה בטרם נוקטים בצעדים אלה.

במקרה שהמעסיק מחליט על פיטורים, יש לוודא כי העובד מקבל את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק במקרה של פיטורים. בין הזכויות העיקריות להן זכאי עובד שמפוטר הן הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים, מלוא הזכויות הפנסיוניות, פידיון ימי חופשה וזכויות נוספות. במקרה של פיטורים יש לבדוק אם לעובד יש הסכם קיבוצי או חוזה אישי שמקנה לו תנאים טובים יותר מאלה הקבועים בדיני העבודה. 

זכויות ותביעות אחרי פיטורים: לאחר השימוע החליט המעסיק של פיטורים ? כדאי לוודא באמצעות עורך דין דיני עבודה כי קיבלתם את כל הזכויות המוקנות בחוק. בין הזכויות המגיעות לעובד במקרה פיטורים: שימוע כדין, קבלת הסכם העסקה, קבלת תלושי שכר, תשלומים פנסיוניים מלאים, תשלום שעות נוספות ועוד.

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

3.7 18 הצבעות
דרג את המאמר
הירשם
הודעה
guest
0 תגובות
תגובות
צפה בכל התגובות