You are currently viewing תיקון חוזר ביטוח: אתר הר הביטוח יציג קישור לפוליסת בריאות ללא סיסמא

תיקון חוזר ביטוח: אתר הר הביטוח יציג קישור לפוליסת בריאות ללא סיסמא

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסמה טיוטה לשינוי הדיווח המועבר למבוטחים באמצעות הר הביטוח בתחום ביטוח בריאות. על פי ההוראה החדשה מבוטח יוכל לקבל ללא הזדהות באתר הר הביטוח לקבל קישור לפוליסת ביטוח בריאות עדכנית שברשותו. מדובר על שינוי בהוראות הרגולציה שיקל על הדיווח שמקבל מבוטח בפוליסת ביטוח בריאות.

הר הביטוח הוא ממשק אינטרנט נגיש לאיתור מוצרי הביטוח של המבוטח. הממשק מאפשר למבוטחים לאתר בקלות ובמהירות מידע על פוליסות ביטוח שלהם אצל כל חברות הביטוח ולבחון את תנאי מוצרי הביטוח שברשותם.

חוזר ביטוח 2016-1-17 "ממשק אינטרנטי לאיתור מוצרי ביטוח" (31.10.2016) מאפיין את הדרישות מחברות ביטוח לצורך הפעלת אתר הר הביטוח. בין יתר הדרישות, נקבעו בחוזר סוגי מידע לגביהם נדרשת חברת ביטוח לדווח דיווח חודשי לרשות שוק ההון.

מטרת תיקון חוזר הפיקוח על הביטוח היא לקבוע סוגי מידע נוספים החייבים בדיווח על מנת לשפר את השירותים הניתנים למבוטחים באמצעות הר הביטוח ולהוסיף שירותים חדשים נוספים.

חברות הביטוח ידרשו לאפשר למבוטח בביטוח בריאות ללחוץ על קישור ישיר, ללא צורך בהזדהות, שיציג את נוסח הפוליסה הקיימת למבוטח וזאת ללא מידע אישי הנוגע למבוטח. זאת במטרה לאפשר למבוטחים להבין בקווים כלליים את עיקרי הכיסוי הקיים להם ולקבל החלטה האם להעמיק ולהיכנס לאזור האישי באתר חברת הביטוח.

על פי השינוי במסגרת הטיוטה החדשה, חברת הביטוח תידרש להציג למבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד גם מידע מפורט יותר במסגרת אתר הר הביטוח. בביטוח בריאות הפירוט יכלול תיאור מדויק יותר של הכיסוי וכן התייחסות האם הפוליסה הקיימת למבוטח הינה מהסוג המתחדש מדי שנתיים ושווקו לציבור החל מיום 1 בפברואר 2016.

בביטוח סיעודי יקבל המבוטח מידע הכרחי על חודשי ההמתנה בפוליסה, גובה תגמולי הביטוח ומשכם המקסימלי וכך יקבל למעשה תמונת מצב טובה יותר של הכיסוי הקיים לו. בנוסף כיום המידע עשוי ליצור אצל המבוטח רושם שקיים לו כפל ביטוחי כאשר בפועל פוליסות מסוימות משלימות זו את זו ותיקון זה צפוי לפתור בעיה זו.

על פי הוראות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר תחילתן של ההוראות החדשות הוא ביום 1 באוגוסט 2020, במידה והוראות החוזר יעברו לאחר קבלת הערות מהגופים המוסדיים השונים.

הוראות החוזר יחולו על כל חברת ביטוח בענפי ביטוח הבריאות. ביטוח בריאות לעניין החוזר: ביטוח ניתוחים מהשקל הראשון, ביטוח ניתוחים משלימים לשב"ן, ביטוח השתלות, ביטוח תרופות, ביטוח ניתוחים בחו"ל, ביטוח ייעוץ, ביטוח בדיקות, ביטוח סיעוד, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח שיניים,ביטוח עובדים זרים וביטוח שוהים בחו"ל

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

0 0 הצבעות
דרג את המאמר
הירשם
הודעה
guest
0 תגובות
תגובות
צפה בכל התגובות